PDA

View Full Version : Thai Green Chicken Curry-(pr0n, not Q)


buccaneer
03-11-2015, 09:41 PM
Spotted the right kind of vegetables and then some fresh, never frozen chook drumsticks so it all come together!!


Probably the most famous Thai dish, but there is a big difference between it in Thailand, and another big difference from Thai restaurants in Thailand and countryside cooking!

http://i1283.photobucket.com/albums/a542/Generalissmo/IMG_8897_zpsxhge2l6d.jpg



http://i1283.photobucket.com/albums/a542/Generalissmo/IMG_8899_zpsvvqntcg9.jpg

http://i1283.photobucket.com/albums/a542/Generalissmo/IMG_8901_zps9txvnasg.jpg

Thai Green Chicken Curry!

:yo:

landarc
03-11-2015, 09:46 PM
very nice Buccas.

Are those eggplants?

Wickedcajun
03-11-2015, 09:52 PM
Oh... hell yeah!!!

buccaneer
03-11-2015, 10:00 PM
very nice Buccas.

Are those eggplants?
Thanks bro!!
Yes Bob, very special eggplants that I rarely can source here.Small round and white!
Oh... hell yeah!!!


Thanks, finding all the ingredients made us very happy I can tell you!!:thumb:

lantern
03-11-2015, 10:12 PM
Niiiiiice! It's bedtime for me....but now I'm hungry. YOU HAVE CAUSED ME TO GO TO BED HUNGRY!!! Damn you!!

Cue the music....."In the arms of the angels......":heh::heh:

slow-smoker
03-11-2015, 10:14 PM
Nice job Buccs! Great looking dish. :hungry:

cowgirl
03-11-2015, 10:16 PM
Man that had to taste good! Looks delicious Buccs, great cookin'!

Brew-Bq
03-12-2015, 12:14 AM
Recipe!!

tish
03-12-2015, 02:14 AM
That looks outstanding! :hungry:

Phrasty
03-12-2015, 02:26 AM
Lime leaves? Very nice!! Love a good curry! :thumb:

Cheers

ShadowDriver
03-12-2015, 02:59 AM
It's been a long, long time since I had some quality Thai Chicken Green Curry... and damn, that takes the cake.

Nice cook, Bucc... seriously envious here...

jeffreywp1
03-12-2015, 06:47 AM
We had curry last night, but yours looks better.

code3rrt
03-12-2015, 08:52 AM
I gotta be missing something:confused:..............I've looked and looked and I can't find the "green Chicken":crazy::rolleyes:.

But it sure looks like a very fine dish.........gimee, gimee, gimee!:clap2:

Love your cookin' Buccs.

KC

Norm
03-12-2015, 09:09 AM
Looks great Buccs!

drumdawg67
03-12-2015, 10:20 AM
Looks outstanding. Recipe?

peeps
03-12-2015, 10:32 AM
That looks real nice buccs!!! I drool everytime you post up Asian food*! :thumb:

(*well, with other things you post, too, just the Asian food really makes the puddles form!)

Shagdog
03-12-2015, 04:02 PM
:hungry: :hungry: :hungry: You better be mailing me the leftovers...

buccaneer
03-12-2015, 04:15 PM
Recipe!!

Looks outstanding. Recipe?


Okay, I will send you some recipes that I think you will be able to source ingredients for.
It won't be the same as mine because even here where Asian ingredients are plentiful, it is only rarely I can get the stuff used in this dish.
I promise it will be really awesome tho!:thumb:

peeps
03-12-2015, 04:23 PM
Okay, I will send you some recipes that I think you will be able to source ingredients for.
It won't be the same as mine because even here where Asian ingredients are plentiful, it is only rarely I can get the stuff used in this dish.
I promise it will be really awesome tho!:thumb:http://media.giphy.com/media/HGuFk3UrnHVwA/giphy.gif

While you are handing out recipes, got anything for a Panang Curry or a Massaman Curry? :becky:

Ron_L
03-12-2015, 07:15 PM
Okay, I will send you some recipes that I think you will be able to source ingredients for.
It won't be the same as mine because even here where Asian ingredients are plentiful, it is only rarely I can get the stuff used in this dish.
I promise it will be really awesome tho!:thumb:

Me too, please, but I'd also like to see the uncensored version just in case. We have a bunch of asain markets around the Chicago area.



While you are handing out recipes, got anything for a Panang Curry or a Massaman Curry? :becky:

Those would be nice, too :-D

Big George's BBQ
03-12-2015, 09:50 PM
Bucc I would love some of that :thumb:

jeffreywp1
03-13-2015, 06:43 AM
Okay, I will send you some recipes that I think you will be able to source ingredients for.
It won't be the same as mine because even here where Asian ingredients are plentiful, it is only rarely I can get the stuff used in this dish.
I promise it will be really awesome tho!:thumb:

I want recipes! Please!

AussieMatt
03-13-2015, 08:01 AM
Maaate. :hungry:

legendaryhog
03-13-2015, 11:00 AM
Looks great bucc!

Bonewagon
03-13-2015, 11:08 AM
Holy fark that looks gooood. Add me to the recipe list please! :thumb:

buccaneer
03-13-2015, 06:50 PM
Thanks guys, it was sooo good, I need to make it a few more times while I can get the ingredients!
:yo: