PDA

View Full Version : First Pig roast of the year


smokinit
03-14-2009, 07:07 AM
Well here we are at 7am for a pig roast for 100 at the Albany Yacht Club. First time out with the new Meadow Creek PR60. Came up to temp quick and so far holding rock steady at 270. More pics through the day.

http://i143.photobucket.com/albums/r134/smokinit/SDC10072.jpg
http://i143.photobucket.com/albums/r134/smokinit/SDC10070.jpg

big brother smoke
03-14-2009, 08:54 AM
Looking good thus far! Good luck wth your cook.

barbefunkoramaque
03-14-2009, 10:53 AM
Popdaddy wrote a song about this long ago

First Pig of the Year

Damn joints I've been crushin on all night
This is the one that really gets me gone
If your Briskets on point then you doin it all right
But this Pig's gonna drown everybody in soul

Gotta new Puerto Rican rub
And she doin' it on the tub
When the groove from my piggy's hot
I'm givin' it all I got

CHORUS:
Ooh, everybody's here
First pig of the year
Ooh, everybody's here
First pig of the year

Gimme a drummer and a funky bass line
Then a needle and I'm ready 2 flow
Injection's chillin the butt now I'm comin' 2 get mine
And if I hit it once, I got 2 hit it some mo'

Gotta new Puerto Rican Rub
And she doin' it in the Tub
When the groove from the piggy's hot
I'm givin' it all I got

CHORUS:
Ooh, everybody's here
First pig of the year
Ooh, everybody's here
First pig of the year

Ooh!

Let's make a toast 2 the host with the most, heh
Raise your glass if U're on your own, yeah
(Raise your glass if U're on your own)
All the girls say "Ho!" (Ho!) if your man's givin' up the gold
All the fellas say "Woof!" if U're only givin' up the bone
2night we're gonna hide it

hide the Bone

But Hide the Bone is another Popdaddy Song.

smokinit
03-14-2009, 11:14 AM
I guess it's official it's beer 30:biggrin:

smokinit
03-14-2009, 01:10 PM
We are at 140 and looking good.
http://i143.photobucket.com/albums/r134/smokinit/SDC10074.jpg

Tinybud
03-14-2009, 01:13 PM
good looking pig ya got there,, How are you temps doing on the PR?.. holding ok for ya?..

smokinit
03-14-2009, 01:25 PM
good looking pig ya got there,, How are you temps doing on the PR?.. holding ok for ya?..


Sweet and no guru on this run.

barbefunkoramaque
03-14-2009, 01:56 PM
textbook!:-P


We are at 140 and looking good.
http://i143.photobucket.com/albums/r134/smokinit/SDC10074.jpg

Jacked UP BBQ
03-14-2009, 05:13 PM
Looks awesome

Norcoredneck
03-14-2009, 10:10 PM
Either it was a disaster or a success and he is celebrating. 140 looked damn good though.

Mad Max
03-15-2009, 06:23 AM
Looks like a success so far.

smokinit
03-15-2009, 08:30 AM
I will have the final pics today it was a total success except the guy the party was for didn't show due to a snowmobile accident that day.

smokinit
03-15-2009, 03:18 PM
Here ya go the final product.
http://i143.photobucket.com/albums/r134/smokinit/SDC10086.jpg
http://i143.photobucket.com/albums/r134/smokinit/SDC10084.jpg

Norcoredneck
03-15-2009, 03:23 PM
Nice!

Tinybud
03-15-2009, 03:40 PM
beautiful looking lay out there, nice job.

bbqbull
03-15-2009, 06:16 PM
Outstanding looking whole hog.
Why the chain around the apple in his mouth?

smokinit
03-15-2009, 06:18 PM
They wanted it on there it was a 50th birthday thingy

Bbq Bubba
03-15-2009, 06:28 PM
Beautiful job on the pig bro! :biggrin:

I take it your more than happy with the new cooker?

smokinit
03-15-2009, 07:05 PM
Thanks guy's gotta give some credit to my brother and partner also.It works great I highly recommend it.Got a new BWS coming in tomorrow another buys week breaking in another cooker. Life is tough.:biggrin:

WMI
03-15-2009, 08:17 PM
Wow !

First time on the MC

Looks absolutely fantastic !

Nice job Kevin.

Divemaster
03-16-2009, 09:01 AM
Dang man... I haven't had breakfast yet! Great looking job!!!